TOPIC:

Server side validation 4 weeks 2 days ago #250125

• Topic Author
  • gcom
  • Senior Breezer
  • Senior Breezer
Hallo Crosstec,
angesichts der derzeitigen rechtlichen Lage ist es für deutsche Webseitenbetreiber nich möglich, Recaptcha einzusetzen, ohne sich einem nicht unerheblichen Risiko, abgemahnt zu werden auszusetzen. Außerdem scheinen die Spambots immer ausgeklügelter zu werden, sodass sie immer öfter die Validierung und damit auch jeglichen Spamschutz umgehen, weil sie die Javascript-Validierung umgehen.
Ich wünsche mir -und ich glaube, da bin ich nicht alleine- eine einfache Möglichkeit, die Formulardaten mit PHP auf dem Server validieren zu können, ohne für jedes Feld eine AJAX Callback-Funktion einbauen zu müssen, oder bei Fehleingaben von Hand alle korrekten Daten an das Formular zurückzugeben um den User nicht dazu zu zwingen, alle Daten noch mal anzugeben.
Ist ein solches Feature für Breezingforms geplant? Wenn nicht, fände ich es toll, wenn ihr es planen könntet.
Ich bin nämlich teilweise dazu übergegangen, meine Formulare von Hand ohne Breezingforms zu bauen, um sie spamsicher zu bekommen, was schade ist, weil Breezingforms eigentlich eine tolle Erweiterung ist - nur leider für mich derzeit kaum mehr benutzbar, weil mir die Kunden nach ein paar Wochen aufs Dach steigen, weil sie zugespammt werden.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Server side validation 4 weeks 2 days ago #250126

• tihana.krivic's Avatar
  • tihana.krivic
  • Moderator
  • Moderator
Hi,

it is always very difficult to be totally free from spam as soon as you offer online forms.

You can use reCaptha and honeypot.
crosstec.org/en/support/online-documenta...ts/210-honeypot.html

Also, every website you build, you can protect with Spambotcheck:
www.vi-solutions.de/en/joomla-plugin-plgspambotcheck
and you can integrate Project Honeypot.org.:
www.projecthoneypot.org/

I hope some of this will help

Regards,
Tihana

Server side validation 4 weeks 2 days ago #250131

• Topic Author
  • gcom
  • Senior Breezer
  • Senior Breezer
Tihana, pls read my complete post: In Germany it is not possible to legally use recaptcha and bots bypass javascript validation - thus we need server side validation

Server side validation 4 weeks 2 days ago #250132

• tihana.krivic's Avatar
  • tihana.krivic
  • Moderator
  • Moderator
Hi,

for the server side validation, basically what you would do is have a Begin Submit piece that checks if there's anything posted to it, parses the data and does all the checks on specific elements. Then every element should have an AJAX call for validating + a call to JS validation (default validation). This might get a bit traffic heavy if your forms are bigger.
Without ajax it is not possible at the moment, it will probably be in the future

I will certainly investigate this

P.S: I hope I haven't missed anything now

Regards,
Tihana

Last edit: Post by tihana.krivic.
  • Page:
  • 1
Time to create page: 0.045 seconds

BreezingForms Pro 1.4.7 for WordPress Released!

Available in the membership section.

September Discount!

Massive discounts on all subscriptions!

Get Your Subscription Here

Quick Links

Downloads

BreezingForms

ContentBuilder

BreezingCommerce

Templates

Documentation

BreezingForms

ContentBuilder

BreezingCommerce

Apprendre BreezingForms (French Community)

Apprendre et maîtriser BreezingForms par des tutoriels et exemples, le tout en français

breezingforms.eddy-vh.com

Questions et réponses sur les forums de l'AFUJ

AFUJ

Special Offer

Summer Sale! All subscriptions at a special price!

Includes prio support, all of our current and future Joomla!® extensions and Joomla!® templates for the duration of your membership.

Get it from here

3rd Party Discount - 25% Off

We help you to keep your costs under control. If you are a new member and purchased a form building tool from a different form vendor, then you'll get a 25% discount on our subscription plans.

How to receive the discount:

Send us a quick email to sales@crosstec.org with a proof of purchase (for example a paypal receipt), await payment instructions and enjoy your membership!