TOPIC:

Duplicate entry bei Neu-Installation 4 years 8 months ago #174568

• Topic Author
  • weinmann
  • Fresh Breezer
  • Fresh Breezer
Hallo zusammen,

beim Versuch Breezing Commerce neu zu installieren, bekomme ich diesen Fehler:
---
Duplicate entry '1' for key 'PRIMARY' SQL=INSERT INTO `#__breezingcommerce_categories` (`id`, `title`, `alias`, `description`, `description_fulltext`, `image_name`, `image_alt_name`, `image_description`, `image_background_color`, `image_physical_name`, `created`, `created_by`, `created_by_alias`, `modified`, `modified_by`, `modified_by_alias`, `metadesc`, `metakey`, `metadata`, `parent_id`, `level`, `lft`, `rgt`, `path`, `published`, `ordering`) VALUES(1, 'ROOT', 'root', '', '', '', '', '', '', '', '0000-00-00 00:00:00', 0, '', '0000-00-00 00:00:00', 0, '', '', '', '', 0, 0, 0, 1, '', 0, -1);
---
Zuvor musste ich meine Seite (mit Akeeba) wiederherstellen (da ich Notice-Meldungen im Frontend hatte, immer wenn ein Breezingforms-Formular aufgerufen wurde).
Ich habe zuvor Breezing Commerce deinstalliert. Da ich mich noch nie konkret damit beschäftigt hatte (wollte es später testen), hatte ich nicht daran gedacht, die Plugins und Module vorher zu entfernen...
gibt es einen einfachen Weg, die DB wieder sauber zu bekommen?
Vielen Dank schon mal!
Grüße Andi

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Duplicate entry bei Neu-Installation 4 years 7 months ago #174807

• TheMuffinMan's Avatar
  • TheMuffinMan
  • Developer
  • Developer
Hi,

am besten nochmal de-installieren und per phpmyadmin schauen, ob die Tabellen von BreezingCommerce auch wirklich alle weg sind.

Sieht nämlich danach aus, als wurde das nicht durchgeführt (entsprechende SQL-Queries sind im uninstaller aber eigentlich vorhanden).

Wenn die dann nicht weg sind, bitte alles was mit #__breezingcommerce_* anfängt in phpmyadmin manuell löschen, dann wird die Installation auch wieder gehen.

Gruss,
Markus

Duplicate entry bei Neu-Installation 4 years 7 months ago #174874

• Topic Author
  • weinmann
  • Fresh Breezer
  • Fresh Breezer
ok, habe die Tabellen gelöscht und konnte dann wieder installieren.
Jetzt habe ich zwar wieder die Anzeigefehler im Frontend - aber das ist dann wohl eine andere Baustelle :blush:

Vielen Dank jedenfalls hierfür!!!

Duplicate entry bei Neu-Installation 4 years 7 months ago #174879

• TheMuffinMan's Avatar
  • TheMuffinMan
  • Developer
  • Developer
Hi,

ok, was für Fehler sind das denn genau?

Gruss,
Markus

• Page:
  • 1
Time to create page: 0.045 seconds

BreezingForms Pro 1.4.7 for WordPress Released!

Available in the membership section.

September Discount!

Massive discounts on all subscriptions!

Get Your Subscription Here

Quick Links

Downloads

BreezingForms

ContentBuilder

BreezingCommerce

Templates

Documentation

BreezingForms

ContentBuilder

BreezingCommerce

Apprendre BreezingForms (French Community)

Apprendre et maîtriser BreezingForms par des tutoriels et exemples, le tout en français

breezingforms.eddy-vh.com

Questions et réponses sur les forums de l'AFUJ

AFUJ

Special Offer

Summer Sale! All subscriptions at a special price!

Includes prio support, all of our current and future Joomla!® extensions and Joomla!® templates for the duration of your membership.

Get it from here

3rd Party Discount - 25% Off

We help you to keep your costs under control. If you are a new member and purchased a form building tool from a different form vendor, then you'll get a 25% discount on our subscription plans.

How to receive the discount:

Send us a quick email to sales@crosstec.org with a proof of purchase (for example a paypal receipt), await payment instructions and enjoy your membership!