Error : #0 using $this when not in object context

• Eddy.vh
  • Eddy.vh's Avatar
  • Away
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Thank you received: 34

Eddy.vh replied the topic: Error : #0 using $this when not in object context

Bonjour.

Une question.
Sous quelle version de Joomla! tournez-vous ? Êtes-vous bien à jour ?

Hello.

A question.
In which version of Joomla! turn around ? Are you up to date?
  • Thank you received: 1

Alex44 replied the topic: Error : #0 using $this when not in object context

Et bien La dernière Joomla 3.9.6.

Le service technique m'avait déja confirmé il y a 6 mois qu'il y avais effectivement des problèmes de compatibilité connu dès que l'on passais de PHP 7.0 à PHP 7.1 mais qu'a l'époque, il n'y avais pas de mise à jour pour régler ce problème. Il semble que cela n'ai pas changé.

Merci.
  • Eddy.vh
  • Eddy.vh's Avatar
  • Away
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder

FR :
Ça reste quand-même étrange que j'ai un site de tests sous php 7.2.18 avec BreezingForms (lite sur ce site pour mes tests), une vue ContentBuilder éditable depuis un formulaire BreezingForms qui fonctionne sans aucune erreur.
D'autres personnes fréquentant ce forum sont également dans le même cas.

Je viens de tester à nouveau une nouvelle entrée et une édition de cette dernière, je ne rencontre rien d'anormal.

Du coup, je ne pense pas que ce soit la version de php qui soit responsable.

Votre joomla! est à jour, c'est parfait, en est-il de même de toutes vos extensions ?
Quelle version de BreezingForms utilisez-vous ? la dernière est la version 1.9.0 Build 931, il se peut que vous deviez mettre cette version à jour avec un téléchargement récent car il y a eu une mise à jour "muette" courant 2018 et sans mise à jour automatique.

EN (google translation):
It still remains strange that I have a test site under php 7.2.18 with BreezingForms (lite on this site for my tests), an editable ContentBuilder view from a BreezingForms form that works without any errors.
Other people attending this forum are also in the same situation.

I just tested again a new entry and an edition of this recording, I do not encounter any error.

So, I do not think it's the php version that is responsible.

Your joomla! is up to date, is it perfect, is it the same for all your extensions?
Which version of BreezingForms do you use? the last one is 1.9.0 Build 931, you may have to update this version with a recent download because there was a "dumb" update in 2018 but without an automatic update.
  • jchermant
  • Topic Author
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • Thank you received: 0

jchermant replied the topic: Error : #0 using $this when not in object context

Bonjour Eddy,
Pour ma part j'utilise la version BrezingForms Free (build931), je ne vois pas le numéro de la version cependant cela me paraît être la dernière.
Bonne journée
  • Eddy.vh
  • Eddy.vh's Avatar
  • Away
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder

Jean-Claude.

As-tu essayé d'activer le débogage de Joomla pour voir s'il parle au moment de l'erreur ?

Je t'ai envoyé un e-mail avec un lien vers la version Lite que j'utilise. Installe-la par dessus l'actuelle afin de voir si ça corrige ton problème.
  • jchermant
  • Topic Author
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • Thank you received: 0

jchermant replied the topic: Error : #0 using $this when not in object context

Je dispose de la version Joomla 3.9.5 stable (Amani) du 9 avril 2019, je ne pense pas que le fait de fonctionner en local change quelque chose mais qui sait ?
La version php du serveur wamp est 7.3.1.
Le fichier compressé que tu m'as envoyé contient six éléments (2 dossiers et 4 fichers) :
Admin
Site
breezingforms.xml
install.php
script.php
uninstall.php
Je viens de réessayer l'installation, j'ai toujours le message cité plus haut.
Moderators: ForumSupporttomeperica
Time to create page: 0.071 seconds

New Icon Packs Category!

Crosstec is now offering icon packs.

If you are a paying subscriber, icon packs are automatically added to your account.

Check out our icon packs page!

Live Support Chat Opened!

Join our Discord chat here to receive live support and talk directly to the team!

Summer Sale!

50% discount on all of our extension subscription plans, templates and icon packs!

Get Your Subscription Here

News and Updates

Get informed about new downloads, updates and more in our News and Updates newsletter.

All Extensions Subscription

Get 1 year access to all of our current and future products and 1 year of professional support -- 99 for just 49! (Summer Sale)

No support per domain or website installation limits! Includes all of our current and future Joomla!® extensions, Joomla!® templates for the duration of your membership. This means, by purchasing an All Extensions Subscription you'll have it all covered!

Get it from here

3rd Party Discount - 25% Off

We help you to keep your costs under control. If you are a new member and purchased a form building tool from a different form vendor, then you'll get a 25% discount on our subscription plans.

How to receive the discount:

Send us a quick email to sales@crosstec.org with a proof of purchase (for example a paypal receipt), await payment instructions and enjoy your membership!

Live Support Chat Opened!

Join our Discord chat here to receive live support and talk directly to the team!

Community Reward

Help us to create new extensions and plugins! With only $5 you help us a lot and get unlimited download access to all of our products, professional support and even more. Get your reward now!

Read More Here