Felder oder Inhalte verschieben

• TheMuffinMan
  • Visitor
  • Visitor

TheMuffinMan replied the topic: Re:Felder oder Inhalte verschieben

Hi,

da der QuickMode ein managed layout hat (darum ist der u.a. ja auch "quick"), kann man sowas prima pauschal einbauen.

Bei Easy- und ClassicMode kann man das aber schlecht so umsetzen, da die Designs vollkommen frei sind und so etwas eher unerwünschte Effekte nach sich ziehen kann.
  • TheMuffinMan
  • Visitor
  • Visitor

was fuer einen mode benutzt du denn da eigentlich? classic?
  • Suli3
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Thank you received: 0

Suli3 replied the topic: Re:Felder oder Inhalte verschieben

Ich hab bisher immer den clasic mode benutzt, weil ich nur das kannt. Mit quckmode fange ich erst an mich zu befassen und bin bisher fasziniert, wass es kann.

Du hast recht, dass enorm schwierig ist, aber es würde dem einen enormen vorteil bringen, es ermöglicht dann viele schwierigere formulare zu genreiren. Mann müsste jan nur die lable funktion einfügen und die option, dass man diesem lable elemente zuordnen kann. Weil auf dem quckmode kann man mit dem design des formulars nicht sehr spielen, was die anordnung der felder angeht. Wenn du mein bild betrachtest, ich weiss es gibt schlimmere probleme aber solche sachen machen halt etwas flexibel oder nicht.

Schade kann ich kein php, dann würde ich gerne mithelfen. ich werde es vresuchen zu lernen.
  • Suli3
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder

Übrigens gibt es eine anleitung für den quckmode? es gibt einige sachen die bei mir nicht gehen.
Und zwar wie mache ich ein select-list zu einem pflichtfeld. im classic mode musste ich nur 1;Bitte wählen;'' machen hier geht es net?

Und meine nächste frage ist wie löse ich das auf dem bild.
Attachments:
  • TheMuffinMan
  • Visitor
  • Visitor

Hi,

probier mal bitte "1:Bitte wählen;" also ohne ''. Und dann ff_valuenotempty als Validierung.

Wenn Du eine Extrabeschriftung für Checkboxen möchtest, dann nimm am besten die Checkboxgruppe.
  • Suli3
  • Topic Author
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder

super beides geht, besten dank

wann denkst du wird die funktion mit dem nachrutschen fertig?
Moderators: ForumSupporttomeperica
Time to create page: 0.261 seconds

New Icon Packs Category!

Crosstec is now offering icon packs.

If you are a paying subscriber, icon packs are automatically added to your account.

Check out our icon packs page!

Live Support Chat Opened!

Join our Discord chat here to receive live support and talk directly to the team!

Summer Sale!

50% discount on all of our extension subscription plans, templates and icon packs!

Get Your Subscription Here

News and Updates

Get informed about new downloads, updates and more in our News and Updates newsletter.

All Extensions Subscription

Get 1 year access to all of our current and future products and 1 year of professional support -- 99 for just 49! (Summer Sale)

No support per domain or website installation limits! Includes all of our current and future Joomla!® extensions, Joomla!® templates for the duration of your membership. This means, by purchasing an All Extensions Subscription you'll have it all covered!

Get it from here

3rd Party Discount - 25% Off

We help you to keep your costs under control. If you are a new member and purchased a form building tool from a different form vendor, then you'll get a 25% discount on our subscription plans.

How to receive the discount:

Send us a quick email to sales@crosstec.org with a proof of purchase (for example a paypal receipt), await payment instructions and enjoy your membership!

Live Support Chat Opened!

Join our Discord chat here to receive live support and talk directly to the team!

Community Reward

Help us to create new extensions and plugins! With only $5 you help us a lot and get unlimited download access to all of our products, professional support and even more. Get your reward now!

Read More Here