Formular aus FacileForms 1.4.7 übernehmen

• ornara
  • Topic Author
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Thank you received: 0

ornara created the topic: Formular aus FacileForms 1.4.7 übernehmen

Hallo zusammen,

ich habe vor einiger Zeit auf einer Site mit Joomla 1.0.12 und FacileForms 1.4.7. ein kompliziertes Formular gebaut, welches ich gerne auf eine andere Site mit Joomla 1.5.15 und BreezingForms 1.6.5 übernehmen möchte. Gibt es eine Möglichkeit, dies zu tun, zur Not auch mit Exporten aus der Datenbank? Hat jemand schon so etwas versucht? Ich würde es gerne vermeiden, das ganze Formular noch mal zu bauen.

Es ist zur Zeit nicht möglich, Upgrades auf der Site mit den alten Versionen zu fahren.

Vielen Dank im Voraus für jede Antwort und Hilfe.

Gruß,
ornara
  • ornara
  • Topic Author
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Thank you received: 0

ornara replied the topic: Solved: Formular aus FacileForms 1.4.7 übernehmen

Hallo zusammen,

inzwischen bin ich selbst auf die Lösung gekommen. Ich glaubte, die Möglichkeit, Pakete zu erstellen, gebe es nur in BreezingForms. Jetzt habe ich herausgefunden, dass es diese Möglichkeit in FacileForms auch gibt.

Ich habe also aus meinem Formular ein Paket erstellt. Es wurde allerdings nicht heruntergeladen, sondern ich bekam eine Fehlermeldung vom Server im Browser. Als ich mir dann den Quelltext der Seite "Paket installieren" anschaute, fand ich heraus, dass die Pakete im Ordner administrator/components/com_facileforms/packages gespeichert werden. Von dort konnte ich dann das Paket per Hand herunterladen und auf dem anderen Server problemlos in BreezingForms wieder installieren.

Vielleicht hilft es ja jemandem, der das gleiche Problem hat.

Tolles Tool übrigens, vielen Dank dafür!

Gruß,
ornara
  • Thank you received: 553

TheMuffinMan replied the topic: Re: Solved: Formular aus FacileForms 1.4.7 übernehmen

Hi,

der Serverfehler kommt leider manchmal vor, sorry aber habe noch nicht rausfinden können wieso.

Trotzdem danke für Deinen Hinweis!

If you use BreezingForms: Trinity, please post a rating and a review at the Joomla! Extensions Directory:
extensions.joomla.org/extensions/contact...k/forms/4709/details

===============================================
Support Crosstec and get ALL EXTENSIONS and professional support for just $5
Here!
Satisfied?
Consider a membership!
Like us on Facebook
Moderators: ForumSupporttomeperica
Time to create page: 0.070 seconds

New Icon Packs Category!

Crosstec is now offering icon packs.

If you are a paying subscriber, icon packs are automatically added to your account.

Check out our icon packs page!

Live Support Chat Opened!

Join our Discord chat here to receive live support and talk directly to the team!

Summer Sale!

50% discount on all of our extension subscription plans, templates and icon packs!

Get Your Subscription Here

News and Updates

Get informed about new downloads, updates and more in our News and Updates newsletter.

All Extensions Subscription

Get 1 year access to all of our current and future products and 1 year of professional support -- 99 for just 49! (Summer Sale)

No support per domain or website installation limits! Includes all of our current and future Joomla!® extensions, Joomla!® templates for the duration of your membership. This means, by purchasing an All Extensions Subscription you'll have it all covered!

Get it from here

3rd Party Discount - 25% Off

We help you to keep your costs under control. If you are a new member and purchased a form building tool from a different form vendor, then you'll get a 25% discount on our subscription plans.

How to receive the discount:

Send us a quick email to sales@crosstec.org with a proof of purchase (for example a paypal receipt), await payment instructions and enjoy your membership!

Live Support Chat Opened!

Join our Discord chat here to receive live support and talk directly to the team!

Community Reward

Help us to create new extensions and plugins! With only $5 you help us a lot and get unlimited download access to all of our products, professional support and even more. Get your reward now!

Read More Here