TOPIC:

How can I display an image in textfield or text box? 6 months 4 days ago #257661

• Eddy.vh's Avatar
  • Eddy.vh
  • Ultimate Breezer
  • Ultimate Breezer
Hi @Tihana.

Attached is the sample form. The loading time is random, sometimes fast, sometimes slow...

This form loads the photos that are uploaded from this same form and only if the user is logged in, otherwise a message indicates to log in.

At best, we could add a function that sends the visitor back to the login or registration form.

I load the user ID into a field to send it to the form data so that I have a basis for retrieving the other data.
If you want, you can also load other data such as name, username, e-mail...

The form must be linked to a menu link with the options
Submission editable by user = yes
Remove existing submissions = yes

If the images are present in the database, place them in the div id="userfoto1" and id="userfoto2" and id="userfoto3" and, with JavaScript, format them with bootstrap classes for margin (m-2), padding (p-1), text-align (text-center) and border (border and border-warning).

Everything can be adapted to the template of the site where the form is displayed.

I would like you to check the script in Form Piece - before form,
I am not a great developer at all and it may be that it can be improved and optimised.

Although the form is ultimately intended to help Andreas, I would like a copy of the optimised script, if it can be optimised at all, for my personal script library.

Thank you for your ever so precious help.

Have a nice weekend.

Regards,
Eddy

Thank you DeepL for the translation.
Attachments:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Last edit: Post by Eddy.vh.

How can I display an image in textfield or text box? 6 months 4 days ago #257662

• Topic Author
  • Niederhofer
  • Senior Breezer
  • Senior Breezer
Moin Eddy,
in meinem Form müssen die User nicht eingeloggt sein, aber ich freue mich drauf, mir Dein Beispiel anzusehen. Vielleicht model ich mein Konzept einmal um.

vielen Dank nochmal und ein schönes Wochenende!
Andreas

How can I display an image in textfield or text box? 6 months 4 days ago #257664

• Eddy.vh's Avatar
  • Eddy.vh
  • Ultimate Breezer
  • Ultimate Breezer
Hi Andreas.

Wenn die Besucher nicht eingeloggt sind, gibt es für BF (und auch für das System) keine Möglichkeit zu wissen, wer die Seite besucht und welche Bilder angezeigt werden sollen!

Ich weiß nicht was genau du machen willst. Ich hatte verstanden, wenn die besucher auf das Formular drauf kommen, sollten ihre hochgeladenen Bilder angezeigt werden. Aber um zu wissen welche Bilder wem gehört, mußt man schon wissen wer gerade online ist. Und das kann man nur mit eingeloggte Besucher.

Dir auch ein schönes Wochenende.

LG.
Eddy

Last edit: Post by Eddy.vh.

How can I display an image in textfield or text box? 6 months 4 days ago #257668

• Topic Author
  • Niederhofer
  • Senior Breezer
  • Senior Breezer
Hej Eddy,
bei meinem Form wird dem User (bzw. dem Vorgang selbst) im Start eine individuelle ID per random hexdecimal Funktion erteilt. Diese ID wird von Form zu Form im ganzen Vorgang per <?php return JRequest::getVar('ID'); ?> weitergegeben. Diese wird in der DB auch entsprechend für die einzelnen Schritte mitgeloggt.
Die ID benennt auch den Subfolder in media/uploads, in welchem sich die 3 Fotos befinden. Das ist eigentlich alles.
Ich versuche über diese ID den entsprechenden Subfolder anzusteuern und aus diesem 3 Fotos (die immer foto1.jpg, foto2.jpg, foto3.jpg heißen) zu laden in und in der Section anzuzeigen.
Die Besucher haben zwar die Bilder hochgeladen, aber die Identifizierung und Zuordnung der richtigen Bilder erfolgt nicht über User-ID, sondern über die Vorgangs-ID.

Ich hoffe, dass dies nicht so mißverständlich ist.

viele Grüße
Andreas

How can I display an image in textfield or text box? 6 months 3 days ago #257671

• Eddy.vh's Avatar
  • Eddy.vh
  • Ultimate Breezer
  • Ultimate Breezer
Hi,

Was ich nicht verstehe ist, wie du dann den Besucher mit diese ID verknüpfen willst um ihm seine Bilder anzuzeigen.

Schonen Sonntag wünsche ich.

How can I display an image in textfield or text box? 6 months 2 days ago #257686

• Topic Author
  • Niederhofer
  • Senior Breezer
  • Senior Breezer
Hallo Eddy,
ich denke, ich habe mich da mißverständlich ausgedrückt. Vergiß bitte den User.

Am Anfang wird eine sessionID (über eine random hexdecimal Funktion in Form1) erstellt. Diese ID hat nichts mit der System-sessionID zu tun.
Es ist die ID, unter der die Informationen aus den einander zugeordneten Forms1, Forms2, Forms3,... identifizierbar sind. Am Anfang eines jeden Forms steht diese ID in einem Textfeld wie ein Aktenzeichen, da sie über die URL von Form1 zu Form2 zu Form3... weitergegeben wird.

Jeder kann auf die Information in den Forms zugreifen bzw. diese aufrufen, wenn er die zugehörige ID hat.

Die im Form1 hochgeladenen Bilder sind in der Ordnerstruktur wie folgt gespeichert in:
breezingforms -> media -> uploads ->
ID1 -> foto1.jpg, foto2.jpg, foto3.jpg
ID2 -> foto1.jpg, foto2.jpg, foto3.jpg
ID3 -> foto1.jpg, foto2.jpg, foto3.jpg

Das einzige, was sich ändert, ist die jeweilige ID. Die Bilder heißen in jedem ID(x)-Ordner immer foto1.jpg, foto2.jpg, foto3.jpg
Nun wollte ich eigentlich diese 3 Bilder daraus angeln und in Form2 anzeigen.

In Form1 wird am Ende über "header (Location:...) Form2 aufgerufen und über die URL (/?ID=....) wird die ID auf Form2 überreicht. Nun könnte über die ID der zugehörige Ordner in uploads geöffnet werden und foto1.jpg, foto2.jpg, foto3.jpg in das Form2 geladen werden.

Deine Idee mit der Section ist sehr gut. Leider werden die Grafiken nicht geladen. Grundsätzlich wurde immerhin schon der Text aus img alt angezeigt.

Vielen Dank noch einmal für Deinen Einsatz und viele Grüße
Andreas

Moderators: ForumSupport
Time to create page: 0.052 seconds

BreezingForms Pro 1.4.7 for WordPress Released!

Available in the membership section.

September Discount!

Massive discounts on all subscriptions!

Get Your Subscription Here

Quick Links

Downloads

BreezingForms

ContentBuilder

BreezingCommerce

Templates

Documentation

BreezingForms

ContentBuilder

BreezingCommerce

Apprendre BreezingForms (French Community)

Apprendre et maîtriser BreezingForms par des tutoriels et exemples, le tout en français

breezingforms.eddy-vh.com

Questions et réponses sur les forums de l'AFUJ

AFUJ

Special Offer

Summer Sale! All subscriptions at a special price!

Includes prio support, all of our current and future Joomla!® extensions and Joomla!® templates for the duration of your membership.

Get it from here

3rd Party Discount - 25% Off

We help you to keep your costs under control. If you are a new member and purchased a form building tool from a different form vendor, then you'll get a 25% discount on our subscription plans.

How to receive the discount:

Send us a quick email to sales@crosstec.org with a proof of purchase (for example a paypal receipt), await payment instructions and enjoy your membership!